[01] Brak elektrycznej regulacji świateł itp...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robin_Hood2
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 40

    #26
    Zamieszczone przez voice
    Panowie mi właśnie w prawym i lewym padł układ scalony LMB1021 odpowiedzialny za sterowanie silniczkami reflektorów.

    Czy ktoś ma namiary na tego scalaka ?? lub czym lub jakim układem można go zastąpić ??
    jest on odpowiedzialny za zasilanie silniczka reflektora
    Poszukiwałem takiego układu około rok temu, lecz niestety bez rezultatu. Układ jest już nieprodukowany :cry:



    Radzę zakupić nowe silniczki.
    Pozdrawiam, Robert

    Komentarz

    • shico
      Drive
      • 2008
      • 98

      #27
      Zamieszczone przez voice
      Czy ktoś ma namiary na tego scalaka ?? lub czym lub jakim układem można go zastąpić ??
      jest on odpowiedzialny za zasilanie silniczka reflektora
      Tak na szybko patrząc to myślę że po niewielkiej przeróbce można zaadoptować taki

      Zasada działania identyczna -trochę inne wyprowadzenia ale myślę iż do zrobienia

      Komentarz

      • voice
        Drive
        • 2008
        • 92

        #28
        Zamieszczone przez shico
        Tak na szybko patrząc to myślę że po niewielkiej przeróbce można zaadoptować taki

        Zasada działania identyczna -trochę inne wyprowadzenia ale myślę iż do zrobienia
        Mógłbyś sprecyzować jasniej powiedzenie po niewielkiej przeróbce. Co dokładnie trzeba by przerobić i jakie wyprowadzenie ma ten stary okład LMB1021
        Z muzycznym pozdrowieniem
        www.voice.osw.pl

        Komentarz

        • shico
          Drive
          • 2008
          • 98

          #29
          Zamieszczone przez voice
          Mógłbyś sprecyzować jasniej powiedzenie po niewielkiej przeróbce.
          Niestety musiałby się zabrać za to jakiś Twój znajomy elektronik, bo sama zamiana obu układów między sobą nie jest możliwa , a przy obecnie niskich cenach części używanych nawet nieopłacalna.
          Kolega kupił cały mechanizm za 35 zł, a zakup samego układu TDA3629 to ok 15 zł.
          Voice odpowiedziałem tylko na Twoje pytanie czy jest układ którym ewentualnie można byłoby zastąpic oryginał, ale obiecuję że jak mnie dopadnie ta usterka to pobawię się w adaptację układu TDA i opublikuję na forum(oby jak najpóźniej)
          Patrząc na zdjęcie które zamieściłeś to wydaje mi się iż przyczyna przegrzania układu LMB leży po stronie samego silnika i jego mechanizmu(zatarty) , więc wymiana płytki elektronicznej może nie dać pożądanego rezultatu(spalisz następną).
          Na marginesie zaznaczę iż obecnie bodajże FABIA ma regulatory wykonane na TDA3629.

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #30
            voice, zrób zdjęcie tej płytki od strony druku; to prawdopodobnie wystarczy, żeby rozrysować adaptację tego TDA zamiast LMB.

            BTW. Moim zdaniem zabawa w podmiankę scalaka jest nieopłacalna. Ostatnio kupiłem na Alledrogo takie używane, sprawne silniczki po 20 pln...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • shico
              Drive
              • 2008
              • 98

              #31
              Zamieszczone przez kowal 2002
              zrób zdjęcie tej płytki od strony druku; to prawdopodobnie wystarczy, żeby rozrysować adaptację tego TDA zamiast LMB.
              Standardowy regulator na LMB rozrysowany jest :

              natomiast aplikacja TDA:

              Dla pewności faktycznie niech voice zrobi zdjęcie tej płytki od strony druku .
              Miłej pracy. [/b]

              Komentarz

              • voice
                Drive
                • 2008
                • 92

                #32
                Zamieszczone przez shico
                Patrząc na zdjęcie które zamieściłeś to wydaje mi się iż przyczyna przegrzania układu LMB leży po stronie samego silnika i jego mechanizmu(zatarty)
                Silniczek jak i mechanizm jest dobry bo silniczek został sprawdzony i działa :?:
                Więc .......

                Zamieszczam drugą strone plytki może ktos rozrysuje jak zaadoptować nowy układ aby zastąpić ten stary LMB
                Załączone pliki
                Z muzycznym pozdrowieniem
                www.voice.osw.pl

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #33
                  To będzie jakoś tak



                  Co do wartości rezystorów i diody zenera to musiałbyś podać oznaczenia z diody zenera i kolory pasków na rezystorach, bo dokładnie nie widać na zdjeciu...

                  Kondensator SMD na druku to zapewne "przeciwzakłóceniowy" 100nF...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • shico
                    Drive
                    • 2008
                    • 98

                    #34
                    Voice, jeżeli używany mechanizm kosztuje tak jak kolega kowal 2002 napisał ok 25zł,to gorąco radzę zakupić oba mechanizmy i zapomnieć o adaptacji układu TDA.
                    Nawet gdybyś podmienił ten układ adaptując odpowiednie nóżki TDA(a zajmie to trochę czasu) to wymaga on później jeszcze regulacji (ustawienie napięć V-set V-fb).
                    Zależność ich jest kluczowa dla poprawnego działania regulatora.
                    Kolega kowal 2002 rozpisał Ci adaptację obu układów między sobą i można to zrobić jedynie w celu udowodnienia że" wszystko co ludzie zrobili to ludzie naprawią".Myślę iż obaj nie zabralibyśmy się za taką pracę o wartości 15 zł.
                    Moje zdanie jest takie że gra niewarta świeczki.
                    Jednak jeśli mimo to będziesz je zamieniał to daj znać co z tego wyszło.
                    Powodzenia przy "wyginaniu" scalaka.

                    Komentarz

                    • voice
                      Drive
                      • 2008
                      • 92

                      #35
                      problem w tym , ze ja nigdzie nie widzę silniczka sterowania do O1 po lifcie za 25 zł wszystko co widzę to około 45 w górę. Może macie jakieś wejścia gdzie kupić te silniczki w dobrej cenie. :?:
                      Z muzycznym pozdrowieniem
                      www.voice.osw.pl

                      Komentarz

                      • shico
                        Drive
                        • 2008
                        • 98

                        #36
                        Wg mnie przed ,czy po lifcie to regulatory mają identyczną konstrukcję.
                        Ale dla pewności można spytać się mądrzejszych i pytanie wrzucić w tematy eksploatacyjne oraz zapytanie o kupno w kupię sprzedam.

                        Komentarz

                        • voice
                          Drive
                          • 2008
                          • 92

                          #37
                          Panowie a jednak
                          dostałem oferte na układ
                          LMB1021N (DIP NS 06+ PBF) CENA NETTO 12.90 przy zamówieniu min 10szt

                          Warunki realizacji:
                          PBF - element nie zawiera ołowiu(PB), PB - element zawiera ołów(PB).
                          Oferte sporzadzono przy kursie srednim NBP : 1 PLN=0.2253 EUR; 1 PLN=0.2893 USD
                          Wszystkie podane ceny podano w złotych (zł).
                          Ceny te nie zawieraja podatku PTU (VAT) 22% i moga ulec zmianie wraz ze zmiana kursu walut.
                          Płatnosc: Przedpłata.
                          DOSTAWA: GLS - 15.00zł netto
                          Termin realiz. 21 - 30 dni


                          Płatnosc: Przedpłata.
                          DOSTAWA: GLS - 15.00zł netto

                          KTO CHĘTNY to czekam na zamówienia.
                          Z muzycznym pozdrowieniem
                          www.voice.osw.pl

                          Komentarz

                          • savik
                            Classic
                            • 2009
                            • 5

                            #38
                            WITAM, PANOWIE USILNIE SZUKAM SCHEMATU BĄDŹ INSTRUKCJI DEMONTAŻU (WYMIANY) SILNICZKA REGULACJI ŚWIATEŁ , EWENTUALNIE INSTRUKCJI JAK TAKIE USTROJSTWO WYCIĄGNĄĆ I NAPRAWIĆ (REGENERACJA) BO WYZEJ WYCZYTAŁEM ZE JEST TAKA MOŻLIWOŚĆ
                            SKODA OCTAVIA 2002 1.6

                            zabierałem sie juz za demontaż ale zrezygnowałem coby czegos nie urwać,wiecie jak to jest pierwszy raz , ale generalnie takie grzbanie nie jest mi obce niestety nie ma jak to fachowa porada doświadczonego "majsterkowicza":-)

                            PRZY ZAPALONYCH ŚWIATŁACH MIJANIA SILNICZEK LEWY "CHRZĄKA" TRZESZCZY I BUCZY SERWIS PORADZIŁ WYMIANE PINY ŁĄCZĄ BO SPRAWDZAŁEM

                            Z GOORY DZIEKI ZA EWENTUALNĄ POMOC
                            POZDRAWIAM
                            SAVIK

                            [ Dodano: Czw 05 Mar, 09 01:37 ]
                            DODAM ZE DZIAŁA REGULACJA TYLKO NIEPOKOJI MNIE TEN CHAŁAS SILNICZKA NAWET GDY NIE REGULUJE USTAWIENIA ŚWIATEŁ, TZRESZCZY PRZY WŁĄCZONYCH CZASEM NA CHWILE PRZESTANIE POTEM ZNOOW CHRZĄKA JAK GO SIE DOCISNIE PORUSZY CZASEM PRZESTANIE ALE PO PO DGRNIĘCIU AUTA ZNOOW ZACZYNA ITP.ITD ....

                            SERWIS 200ZŁ MOZE WIECEJ , MI KRZYKNĄŁ ZA SILNICZEK Z WYMIANĄ ZAŚ PRACOWNIK SERWISU ZALECIŁ NA SZROT I KUPIĆ UŻYWANY , ZNALAZŁEM TAKI PODOBNY ZA 50 ZŁ ALE MIMO WSZYSTKO MUSIAŁBYM STARY WYCIĄGNĄĆ I POROOWNAĆ CZY LICZBA PINÓW I DŁUGOŚĆ TRZPIENIA SIE ZGADZA... CO WY NA TO?
                            POZDRAWIAM
                            SAVIK

                            Komentarz

                            • voice
                              Drive
                              • 2008
                              • 92

                              #39
                              Kolego savik silniczek jest przykręcony do reflektoru za pomocą dwóch śrub (gwiazdka)
                              ściągasz dekielek z tyłu reflektoru odkręcasz śrubki i wyjmujesz silniczek, później odczepiasz wtyczkę zasilająca do silniczka i po kłopocie.
                              Z muzycznym pozdrowieniem
                              www.voice.osw.pl

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #40
                                Zamieszczone przez voice
                                Kolego savik silniczek jest przykręcony do reflektoru za pomocą dwóch śrub (gwiazdka)
                                ściągasz dekielek z tyłu reflektoru odkręcasz śrubki i wyjmujesz silniczek, później odczepiasz wtyczkę zasilająca do silniczka i po kłopocie.
                                troche cierpliwosci sie tez przyda

                                Komentarz

                                • pskosz
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 703

                                  #41
                                  za pomocą dwóch śrub (gwiazdka)
                                  śruby typu TORX
                                  pozdrowienia

                                  Komentarz

                                  • savik
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 5

                                    #42
                                    dzięki wielkie :-) zobaczymy co z tego wyjdzie zabieram sie ro roboty

                                    Komentarz

                                    Pracuję...